
Een ‘vers’ jaar en een uitgestrekte kerstvakantie nodigen uit om orde op zaken te stellen. Op Pinterest had ik alweer wat ideeën opgedaan, dus ik reorganiseerde mijn bureaublad en maakte een planner voor dagelijks gebruik.
Voor mijn bureaublad downloadde ik een gratis achtergrond met een handige indeling. Daarna paste ik deze achtergrond in Picmonkey aan (ik maakte mijn eigen categorieën en vertaalde waar nodig). Het was een fluitje van een cent om deze aangepaste afbeelding als achtergrond te gebruiken voor mijn bureaublad. Een beetje schuiven met de bestanden en mappen die al op het bureaublad stonden et voila! Een opgeruimd geheel.

Daarna bedacht ik me dat ik echt een formulier nodig had om mijn dagelijkse takenlijst bij te houden in plaats van de gekreukte enveloppen en andere kladjes die ik normaal gebruik. Wederom via Pinterest had ik allerhande Engelstalige planners gevonden, maar in het Nederlands waren ze of onvindbaar of te suf. Dus ik koos de best passende Engelstalige planner uit, vertaalde hem en voegde de gewenste categorieën toe. Zo kon ik een aantal zaken die ik vorig jaar leerde op een cursus time-management integreren.
Ik noem mijn planner ‘Prettig Productief’, want dat allitereert net zoals de titel van de originele planner, Daily Docket. Ik ben tevreden met het resultaat en ga hem vanaf morgen testen. Ben benieuwd of ik hiermee nog productiever kan worden.
Wil je mijn planner gebruiken? Laat dan hieronder een reactie achter.